play phone device-mobile location2 search plus dash down_arrow cross chevron-down chevron-up chevron-left calendar device-camera

Customer reviews of Evans Cars

At Evans Cars we pride ourselves on the great service we provide to all of our customers. We understand that buying a car or van can be a daunting prospect, so we strive to make the buying process as simple and hassle-free as possible.

But don't just take our word for it, see what some of our customers have to say about us...

Write a review

Evans Cars

Evans Cars
5
4.7

Based on 20 customer reviews

Powered by


  • 5

    A mix bag

    By Ryan L on 02 November 2019 | Purchase not verified

    I purchased a 2008 Honda Civic 1.8 Petrol from Evans cars. When viewing, it was noticed that both front tyres were heavily worn on the inner and outer edges despite the description of “good tyres all round”. To be fair £95 was knocked off the price for this. However there are a few other things that strike me, and my MOT tester as “not right”. It’s clearly had front brake pads, but not new discs, which means I now need to replace all the discs and pads on the car (as it failed an MOT brake test, despite not being driven since purchased). Not only this, but I’m very interested to know how it “passed” an MOT with the windscreen washers not working. This was listed on the MOT prior and it then passed the next MOT even though it is still not working. I was told “everything works” this is not the case and it should have in fact failed it’s MOT for the washer alone. Overall its concerning this car "passed" an MOT as it shouldn't have.

    Reply from Evans Cars on 10/11/19

    Dear Customer, Regarding the complaint above, unfortunately you have not contacted me before writing this review, so we could not deal with your complaint. Item 1: Tyres had one advisory on MOT and we reimbursed you £95 as stated above. Item 2: MOT failed pads and not discs, pads were replaced, discs were deemed as ok. Item 3: Wipers failed on MOT and had been repaired, but due to the weather in October, this may have caused a further blockage. If you had contacted us, we could have took the car back to the MOT station and dealt with these issues together. We use reputable MOT Stations and I am sure they would of gladly looked into your concerns. If you have any issues with MOT'S in the future, please contact VOSA, who deal with MOT discrepancies. I hope this information helps you going forward. Regards Evans Cars.


  • 5

    GOOD CUSTOMER SERVICE

    By Manj S on 10 October 2019 | Purchase not verified

    Brought a car for my wife as she had just passed her test. Unfortunately we experience a problem with the car within a couple of weeks and they had to come and collect and get repaired. While driving back we experienced the same problem, drove it back to them and they straight away offered us a refund, without any argument at all so this is what I’ve given 5 stars because yes, we had a problem with the car but we were not pushed about trying to get it repaired nor were was messed about about the refund, in fact they were the 1st one to say, look, there’s obviously a problem with the car, have a refund. In fact it has not put me off to buy another car off them, it made me feel that because they so trust worthy I would without any hesitation to buy a car off them again.


  • 5

    Good people and good well priced cars

    By Kevin D on 14 September 2019 | Purchase not verified

    Really pleasant and accomodating gent running this business. A month and a bit on we are very happy with both the car we bought and price we paid and glad we made the trip down from Manchester on a miserable Saturday early evening.


  • 5

    Amazing Trader Excellent Service.

    By Andrew K on 11 September 2019 | Purchase not verified

    5 stars says it all. Amazing experience purchased 2 cars from the seller. The first one was a bit to small for my needs thou an amazing car everything worked top notch. First time I met him welcomed me into his home. Gave me the keys for a test drive and left me to it. PXed the first car I brought off him with him and got another car 6 months later. Any issues where addressed professionally and a very timely manner. Would definitely reccomened anyone to this seller such a pleasant experience and pleasent family.


  • 5

    absolutely brilliant dealer!!

    By sam E on 03 August 2019 | Purchase not verified

    I brought an 06 plate focus off of the farther and son team and I can say I am very happy with the experience I received. when I went to view the car they brought me out all of the documents and keys and told me to take my time to look over the car and take it for a test drive if I wanted too, there was no pushy sales tactics and they left me alone to view the car and test drive it. I decided the car was for me and put a deposit down and picked it up a few days later. I had had the car a couple of days when the engine management light came on so I rang them up and they sorted the car out straight the way and I have had no problems since. this dealer is hands down one of the best dealers I've come across with great customer service and a laid back attitude to selling cars I will defiantly use these guys again! thank you Evans Cars for such a great experience!


  • 5

    Great Dealer

    By Szymon Z on 31 May 2019 | Purchase not verified

    Great dealer! Car is accurate with description they don't hide anything cars in great condition! Thanks a lot for lovely Lexsus IS220D!!!


  • 5

    Great experience

    By Oliver G on 12 May 2019 | Purchase not verified

    Had a great experience with Evans Cars, would recomend then to anyone.


  • 5

    Fab service

    By Olivia T on 23 August 2018 | Purchase not verified

    Friendly and straightforward people. They gave us the cars papers and keys and told us to take our time looking it over and taking it for a test drive. Absolutely no pressure to buy, they wanted us to be sure the car was right for us. They even delivered the car for a very fair charge. Would recommend 10/10


  • 5

    Affordable cars

    By David H on 31 July 2018 | Purchase not verified

    100% true and trusting father and son run business. They help to provide car good and affordable. They give you time to think about what you want. Best place I have found. I will be going back to get my other half her car.


  • 5

    Simple, trustworthy and a great deal.

    By David T on 07 June 2018 | Purchase not verified

    The proprietor inspires confidence the moment you meet him. I was given the car keys, all the vehicle particulars and told to take it for a test drive and check out everything. At my own pace. We had a straightforward conversation and did the deal. There is a high level of trust at play here; he treats customers with courtesy and respect and does everything he says he will. I had a great deal and the car was delivered to my house - what else is there! Highly recommended.


‹ Prev Next ›